Om valet i september

Skrivet 20 september


Men åh förlåt! Jag visste inte att det JAG röstade på var DIN ensak.

Förlåt så mycket, jag ska genast krypa och gömma mig under en sten...

Allvarligt talat, vad har folk med att göra med vad man röstar på? Och vad gör din åsikt bättre än min? Jag skiter i vad ni röstade på, det är er ensak. Varför ska det vara så jävla svårt ge samma respekt tillbaka?

Detta är ett land med yttrandefrihet, men den rätten ska man inte ha om man inte röstar på samma sak som den man talar med? Vad i helvete är det som gör din åsikt så mycket mer värd än min? Oavsett var man väljer att lägga sin röst, så är det fel ur någons synvinkel.

Varför tror ni att ni har rätt att få reda på vad var och en röstar på?

Varför tror ni att er åsikt är den enda rätta?

Varför kan ni inte se till individen istället för till vilket parti denne röstar på?

Varför är ni så inåthelvete trångsynta?

Ömsesidig respekt? Är det något ni fått lära er? Är det något ni känner igen?

Troligtvis inte...

Nu är valet över och då ska man rannsaka sina vänner efter vad de har röstat på och utesluta dem ur gemenskapen...

Dags att se över vänlistan på FB...

Dags att frånta folk rätten att tycka som de vill, nu har jag mycket att stå i!

*OBS, grov ironi men det har börjat dyka upp nu*

DET om något är förbannat trångsynt och respektlöst, skäms tamefan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0