Nu jävlar i skåpet!

Kommer det en artikel till om mitt rostärende.
Oj oj oj, undra hur de tänkte där?
"Garanti - nä det har vi inte - vänd dig till en privatperson istället"
EHM?
Hjärnbrist much?


Anypoop!

Sitter och funderar på matlagningen idag, och om att göra den där pinuppan som jag inte fick tummen ur kärringaarslet att göra.
Kanske pasta med strimlad kyckling, grönsaker och tandorisås?
Japp, det får det bli, det smakade gött i käften när jag tänkte ut det ;)
Då kan ni likaväl få receptet på det som jag finurla ihop i skallen.

---------------------------------------------------------------------------

Kycklingfilé - lägg i marinad bestående av 2 msk tandoripasta/vitlöksolja (bbq olja) och chiliolja (bbq olja)
Grädde + ev creme fraishe
Paprika
Purjolök
Zucchini
Minimajs
(Hela marinerade vitlökar)
Stek ovan strimlade grönsaker i lite olja, kryddas med salt och peppar. När de börjar bli lite mjuka lyft upp dessa och lägg i kycklingen i pannan. Fräs kycklingen tills den är så gott som klar. Häll då på grädden samt ev. creme fraishe och låt puttra i några minuter. Smaka sedan av såsen och tillsätt ev paprikapulver/salt/peppar/tandoripasta.
Tillsätt grönsakerna och koka upp.

Serveras till pasta eller ris.


GÖTTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0