FÖR HELVETE!!!

Japp, jag är mäkta förbannad!!!
Ligger i en tvist med ett lokalt bolag då jag fått rost på min 5 år gamla bil.
Detta är nu uppe hos Allmänna reklamationsnämnden och idag får jag ett brev från bolaget att de inte anser sig vara motpart längre utan att jag ska vända mig till den privatperson jag köpte bilen av.
Säg mig, tillverkade denna privatperson bilen och lade till en 12 årig rostskyddsgaranti?
Va i helvete är det frågan om?
"Vi utfärdar lite garantier på våra bilar och om nån kommer och vill ha ut nåt på garantin så skyller vi på den de köpte bilen av"
Hallå!!
Bilen har 12 års rostskyddsgaranti. Den är utfärdad av bolaget som tillverkar bilen. Den medföljer bilen.
Va fan händer?
De tycker alltså att jag ska ringa upp personen jag köpte den av och kräva att de rostlagar bilen, alternativt betalar för det!
Hur jävla absurt är inte det?
Bara så ni vet nu, köper ni en ny bil av ett bolag måste ni äga den till alla garantier går ut. För säljer ni den blir ni plötsligt ansvariga för att åtgärda garantifel, som rost - lackskador - motorfel, you name it! Då är ni helt plötsligt bilmärkesverkstad. Bara så ni vet då.
Sinnes sinnes SINNESSJUKT!
Ska jag nämna bilmärket kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0