Fläskfilé recept för alla hungriga

Tänkte tipsa om ett recept som är så enkelt att det är löjligt. Snabbt går det med, och går att förberedas långt innan.
Du behöver (för 2-4 pers)
Tillagningstid 1h
(obs! Jag måttar aldrig när jag lagar mat så det gäller att smaka sig fram, angivna mått är ca mått)

1st fläskfilé eller kycklingfilé (2-3st) om du hellre vill ha det
1 pkt grädde (jag använder mat & visp, blir bra smak av det) eller 2 pkt om ni vill ha mkt sås ;)
1 burk creme fraishe
ca 1 tsk soya för färg
ca 1-2 msk paprikapulver (beroende på vilken smakstyrka man vill ha)
ca 1-2 msk chilipulver (beroende på vilken smakstyrka man vill ha)
1- 1½ msk Sambal Oelek (beroende på vilken smakstyrka man vill ha)
Salt
Peppar
(Ev riven ost för topping de sista 10 min i ugnen)
Sätt ugnen på 175 grader.
Skiva filén i medaljonger
Lägg i botten på en ugnsfast form.
(här kan du lägga till om du vill ha nån grönsak tex champinjoner/paprika/minimajs etc, jag brukar använda färska champinjoner - blir kanon!)
Blanda ihop ingredienserna till såsen, smaka av till rätt styrka, och häll över filén och ev. grönsak.
In i mitten av ugnen i 1 timma.
Servera till kokt potatis och sallad (om det är fläskfilé) annars basmatiris om det är till kycklingen, blir godast så men det är ju en smaksak.


Good Luck!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

MUMS!

2010-11-09 @ 20:29:53
URL: http://jeanettesbebis.blogg.se/
Postat av: Gourmetbitchen

Japp, smakar jumjum!

2010-11-09 @ 21:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0