Slit och släp

Nu är jag totalt jävla bajstrött efter en hel dags bilvård.
Men det är hon värd, lilla Betty.

Jag har fått på mina ascoola fälgar, men då fick jag ett problem.
Betty stod där och var alldeles bajsigt skitig.
Så hon fick tvättas.

Eftersom hon såg lite fet ut körde jag på en kallavfettning...

Då jag hade tvättat henne upptäckte jag till min stora fasa att hon hade några smårepor.
Jag skrek lite könsord och gick och hämtade mitt Meguiar's kit.

Step 1 - tog lite djuprengörande polish och voila - repor gone! Men då såg hon ju så överlägset självbelåten ut endast på ett ställe. Och det gick inte för sig. SÅ jag gick över hela henne med polishen.
Mycket bättre.
Men hon måste ju ha skydd, så på med en omgång hårdvax åxå.
Efter jag vet inte hur länge jag gnuggat, så såg hon helt underbart het och farlig ut. Me ist nöjd.
Dock behöver jag ta och köpa ett sånt där lerkit som man tar bort djupare och mer hårt sittande smuts med.

Total tid inkluderat fälgbyte - tvätt samt vax = 4,5 timmar och en totald bajsdegig och slutkörd me!

Iof var detta en easy grej då när jag hade min del sol körde 5 steg på tvätt och vax.
1-tvätt
2-djuprengöring
3-polish
4-wax
5-en annan wax
6-mist wax

Ofan... det var visst 6 steg!
Anyways - det där brukade ta ca 7 timmar.

Så jag ska inte klaga.
Nu har M2B precis kommit in med den långmarinerade fläskfilen.
Jag har gjort grekisk sallad och en vitlöksbaguette ligger i ugnen.
Tar nog mig en cider till treon med ;)

So far har denna påskafton varit helt jävla kanon!


Skulle inte förvåna mig om jag bryter ett ben nu...


Kommentarer
Postat av: Helene Victoria<3

Heihei! Du hadde laget en skikkelig fin bikini, så jeg ga deg 5 stjerner:) Vil du gi meg 5 tilbake på min?

http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=OKg0HlHs2RpSSHUpsuijAKRf#bikiniGallery



Setter stor stor pris på det:)

2010-04-04 @ 01:52:21
URL: http://helenelicious.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0