Känns lite bra nu

Jag är hemma, på en onsdag. Och det känns bra!

Var hos läkare igår, underbar läkare! Äntligen någon som tar en på allvar.
De tappade mig på blod och återkommer med resultatet  på fredag.
Tydligen kan jag ha någon vajsing med sköldkörteln...

Om det nu inte är det så ska jag antingen bli "drogad" eller få gå i samtalsterapi.
Vet inte vilket jag föredrar faktiskt men det känns bra att få prata med en som verkligen lyssnar och tar ens symptom på fullaste allvar!
Och jag har en diagnos, det ÄR panikångest.
Jag har inte inbillat mig... även fast det inte är kul att ha ångest direkt så känns det bra att veta vad det är och beror på.
Dock kan min konstanta trötthet bero på sköldkörten, och det går att medicinera.

Så jag är lättad och hemma resten av veckan, har fortfarande ångest som kommer i doser pö om pö men jag är hemma när det kommer över mig.
Känns tryggt!

Än sålänge har jag inte hört något från jobbet om att jag är en "idiot" som stannar hemma men det får man väl höra av högsta hönset när man kommer tillbaka.. suck!
Men det ska jag inte bry mig om än! Det är några dagar tills dess.

Under tiden nu ska jag bara tänka på att ta hand om mig, ut och gå, vila och göra saker jag tycker om.
För att få läka...
Har inte gråtit ännu idag och det känns bra.
Kanske blir det människa av mig igen...

Jag hoppas

...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Va skönt att du blev tagen på allvar! "Va var det jag sa?" ;)

Men jag tycker egentligen man ska ha BÅDE piller OCH samtalsterapi, tycker jag du ska säga att du vill i så fall. Det är lättare att orka prata om man får hjälp på traven till en början;) Kram gumman

2009-03-27 @ 11:29:03
URL: http://minimaltes.blogg.se/2prinsessor
Postat av: P

Ja det va skönt! Dock känner jag att man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Och det är förbannat tröttsamt. Nu ska jag till piss stället på måndag igen och jag som trodde jag hade "vilat" bort ångesten! FAKK!!!



KRAAM GUMMS

2009-03-28 @ 23:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0