Då var det dags igen...

Japp, söndag och paniken infann sig redan igårkväll.
Mina nya kära skinnbyxor till trots...

Ja jag är skitdålig på att uppdatera, men jag har ingen som helst ork kvar till något.

Nu har man fått det på papper iaf, en diagnos, men vad hjälper det när man är tvungen att gå "dit" ändå!

Vet inte hur man ska förklara för att folk ska förstå hur jävla dåligt man mår.

"Bit ihop"
 "Va tacksam att du har ett jobb"
 "Det är inte så farligt"
 "Är du säker på att det inte är prestationsångest du har"
"Du hade säkert en jobbig barndom"
"Du överdriver nog"
"Det kan omöjligt vara så farligt, du är lite överkänslig"

Om man har ångest och gråter en hel fredagskväll, för att ta en paus över lördagsförmiddagen för att börja lagom igen till midnatt på lördagskvällen och sen är hela söndagen ett enda virr varr med totalt kaos!
Är det bara mig det beror på, och är fel på?
Är det bara jag som överdriver och inbillar mig att jag inte får luft...?
Är det långt kvar då till folk verkligen FÖRSTÅR och då menar jag FÖRSTÅR?

Just nu känner jag som att jag överdriver och att det inte är så farligt ändå... det kanske det inte är?
Jag kanske fixar det ändå, men hur länge?

Läkarn sa till mig att om jag inte tar mig samman och gör något åt det kommer jag om 6 månader vara ett vrak.
Ändå skickas jag tillbaka till jobbet med sömnpiller som inte har nån verkan ALLS, och som inget har hänt...

Lurar jag mig själv genom att tro att det löser sig och jag fixar det?
Bryter jag samman?

Only time will tell...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tycker inte det var en särskilt professionell läkare jag! Mår man psykiskt dåligt är d skitsamma m sömnpiller, ska man sova bort ångesten då lr? Jävla skitsnack! Det ÄR inte fel att söka kurator psykolog lr likn. Men det är fel att tro att bara man biter ihop så ger det sig! Sluta med det NU. Du är din värsta ovän om du håller på så här utan att få hjälp! Svälj all stolthet, alla fördomar o all skit som står i vägen o säg bara: HJÄLP! KRAM i massor gumman, jag finns här fortfarande så du vet;)

2009-03-16 @ 13:02:40
URL: http://minimaltes.blogg.se/2prinsessor
Postat av: P

Snyft... tack gumman!!! Jag vet att jag måste försöka få hjälp igen. Inte så jävla lätt när inte läkare tar en på allvar.. suck! Privatläkare nästa!

2009-03-16 @ 17:41:21
Postat av: finaste

Jag lider fanimig med dig..

Svenska sjukvården är ibland inte vad den borde vara!



Tänker på dig/er. Får snart kalasa till det, eller va säger du?



Piss o kräm!

2009-03-18 @ 19:21:26
Postat av: P

2009-03-18 @ 22:03:01
Postat av: Anonym

Tack, ja nu har jag tagit mig i kragen och ska få ett andra utlåtande. Får se vad det bär hän.



Japp! Fäst!



Pung o kläm!

2009-03-18 @ 22:03:52
Postat av: Niklas C

Tänk inte på att du inte kan uppdatera, det e INTE viktigt, tänk på dig själv istället.

Prata, prata, prata med andra.

Helt jäkla otroligt att de gav dig sömnpiller... på vilket sätt blir de bättre att svimma i säng ?

2009-03-19 @ 20:57:39
Postat av: P

Nä jag brukar ta och uppdatera på helgerna då jag får lite mer ro. På veckodagarna går det bara inte. Men det är bra att ventilera här, annars pratar man sönder folk. Och hur kul är det? Jag fick två olika sorters sömnpiller dessutom som jag "inte ska vara rädd att kombinera"... HMMM!!!

2009-03-19 @ 22:09:57
Postat av: Zombie

I know the feeling...men är så dum att jag håller skiten inom mig och väntar med att visa det för någon till den dag jag stupar.



Puzz Ziz!

2009-03-22 @ 12:23:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0